"Przeżyje tylko to dzieło sztuki, które może liczyć na twórcze odczytywanie". Ta myśl francuskiego postmodernisty Jacques'a Derridy przyświeca projektowi edukacyjno-artystycznemu pn. "Molier/Racine", który wiąże się z najnowszymi premierami Teatru Współczesnego: komedią "Chory z urojenia" Moliera oraz tragedią "Andromacha" Racina.
W jaki sposób mogą dziś funkcjonować tak różne teksty? Jak potrafi nimi mówić język współczesnego teatru? Na te pytania spróbują wspólnie z widzami odpowiedzieć: specjalista od dramatu dawnego - dr Michał Bajer oraz w czasie warsztatów teatralnych aktorki Teatru Współczesnego - Maria Dąbrowska i Małgorzata Klara. Pierwszym etapem projektu jest konkurs literacki dla uczniów gimnazjów i liceów oraz studentów na tekst recenzujący przedstawienia. Prace, które powinny realizować jeden z poniższych tematów: recenzja jednego spektaklu, recenzja porównawcza, esej tematyczny związany ze spektaklami - mogą powstawać zarówno w języku polskim, jak i francuskim. Oceniać je będzie jury w składzie: dr Michał Bajer i mgr Magdalena Krauze z Uniwersytetu Szczecińskiego, przedstawicielka Alliance Francaise, a także Kamila Paradowska i Anna Rogozińska z Teatru Współczesnego. Na zwycięzców czekają ciekawe nagrody, w tym półroczroczny kurs języka francu