EN

4.11.2009 Wersja do druku

Szczecin. Młodzi promują operę kręcąc filmik na YouTube

90-sekundowy film promujący balet "Córka źle strzeżona" w Operze na Zamku za kilka dni będzie można obejrzeć na 25 portalach internetowych, m.in. na serwisie YouTube.

- Staramy się otwierać na młodą widownię, a w dobie internetu filmik w sieci to najlepszy sposób, by do niej dotrzeć - tłumaczy Aleksandra Mićko, specjalista ds. mediów i reklamy szczecińskiej Opery na Zamku. - Tak zrodził się pomysł. Film to wycinek historii miłosnej wziętej z libretta XVIII-wiecznego francuskiego baletu "Córka źle strzeżona". Przeniesiono ją jednak we współczesne, młodzieżowe realia. W filmiku gra 10-osobowa grupa młodzieży w wieku 17-19 lat, którą połączyło zafascynowanie operą. - To widowisko ponadczasowe - przekonuje Anna Rostkowska. -Wielka miłość młodych ludzi, której sprzeciwia się matka dziewczyny, może się przecież zdarzyć tu i teraz. Chcemy stworzyć modę na tego rodzaju sztukę. Nie jest to rozrywka masowa, więc tym bardziej godna uwagi. Za realizację filmu wziął się Rafał Bajena. Sceny kręcone były w sobotę na deptaku Bogusława, w restauracji Valentino. - Cieszę się, że w ten sposób mogę

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Młodzi zapaleńcy: opera jest sexy i trendy

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Szczecin nr 259 online

Autor:

Jakub Ziębka

Data:

04.11.2009

Realizacje repertuarowe