Grzegorz Brożek jest absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu. Ukończył także Akademię Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi na kierunku taniec na Wydziale Pedagogika Tańca. Jest Ambasadorem tej Uczelni. Jako tancerz-koryfej zadebiutował w Operze Nova w Bydgoszczy, w 2009 roku otrzymał promocję na solistę baletu. W 2012 rozpoczął pracę w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, jako solista baletu, a dwa lata później, jako tancerz-koryfej, podjął pracę w Teatrze Wielkim w Łodzi. Brał udział w licznych przedstawieniach operowych, operetkowych, musicalowych i baletowych. Kreował wiele pierwszoplanowych ról, są wśród nich m.in.: Maurice z „Chopin w Nohant”, Diabełek z baletu „Pan Twardowski”, chor. M. Zajączkowski, Szewczyk w „Kocie w butach”, chor. Z. Rudnicka, Książę i Przyjaciel w „Kopciuszku”, chor. I. Runowska, Kot Brzyduś w „Kocie w butach”, chor. Violetta Suska, Lorenzo w „Don Kichocie”, chor. Aleksander Polubentsev, Macocha w „Cinderelli”, chor. G. Madia, Zucker w „Ziemi obiecanej”, chor. Gray Veredon. Zdobywał doświadczenie choreograficzne u boku Ivana Cavallariego – dyrektora artystycznego Les Grands Ballets Canadiens de Montreal. Jako choreograf zadebiutował w 2018 roku na gali baletowej Teatru Wielkiego w Łodzi duetem „Tango” do muzyki R. Favela. Był choreografem i asystentem reżysera Light Move Festival 2018 i 2019 w Łodzi. Jego prace autorskie „Faustus” i „Separated Life” prezentowane były także w internecie i spotkały się z wielkim zainteresowaniem i uznaniem. Od września 2018 do czerwca 2019 roku pełnił funkcję asystenta kierownika baletu w Teatrze Wielkim w Łodzi. Jest dwukrotnym stypendystą Ministra Edukacji i Nauki za znaczące osiągnięcia artystyczne (2020 i 2021) między innymi za międzynarodowy projekt choreograficzny „I can pretend” zrealizowany w Budapeszcie. Jest autorem także takich choreografii, jak: “Face The Truth”, “I can Pretend”, “Seeking Affection”, “The puppet”, “Nostalgia” oraz “Habanerra”. Zdobył II miejsce na XII Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego – Gdańsk 2001 oraz II miejsce na międzynarodowym konkursie choreograficznym w Tarnowie w ramach X Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta za fragment spektaklu „Face The Truth”.
19.09.2022, 13:52
Wersja do druku