EN

6.12.1963 Wersja do druku

Symulanci, Orson i konkurs (fragm.)

OGLĄDAŁEM już dwie dwie sztuki z konkursu MON na utwór sce­niczny o tematyce wojskowej. Po "SYMULANTACH" Albina Siekierskiego w teatrze kato­wickim - "ŚMIERĆ PORUCZNI­KA" Mrożka na małej scenie warszawskiego Teatru Drama­tycznego. Po sztuce wyróżnionej drugą nagrodą - sztukę, która zajęła trzecie miejsce. Z bardzo mieszanymi uczuciami, pełen nie­dosytu i daleki od pełnej satysfakcji opuszczałem oba przedsta­wienia i wydaje mi się, że bez żadnej "taryfy ulgowej" warto w tym miejscu wprost o tym po­wiedzieć. Z "SYMULANTAMI", a raczej z ich genezą to wła­ściwie dość dziwna sprawa. W programie do prapremiery ka­towickiej Siekierski wyznał bar­dzo szczerze, że nie miał zamia­ru pisać sztuki o tematyce woj­skowej, że pracował nad sztuką młodzieżową... Dowiedział się jed­nak - pisze - o konkursie i to zmieniło jego plany. Doszedł wte­dy do wniosku, że bohaterom owej sztuki młodzieżowej wystar­czy tylko włożyć mundury... Wy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Symulanci, Orson i konkurs (fragm.)

Źródło:

Materiał nadesłany

Żołnierz Wolności nr 287

Autor:

Jeremi Czuliński

Data:

06.12.1963

Realizacje repertuarowe