"Drugi spektakl" w reż. Anny Karasińskiej w Teatrze Polskim w Poznaniu. Pisze Marta Bryś, członkini Komisji Artystycznej XIII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Anna Karasińska w swoim debiutanckim spektaklu "Ewelina płacze" w TR Warszawa precyzyjnie uruchamiała i rozgrywała mechanizmy teatralne, takie jak chociażby identyfikacja aktora z rolą, a do tego prowadziła błyskotliwą i dowcipną grę z percepcją widza. Wykorzystana w tamtym spektaklu metateatralna rama najwyraźniej wydała jej się na tyle atrakcyjna i inspirująca, że postanowiła ją kontynuować w kolejnym przedstawieniu, tym razem w Teatrze Polskim w Poznaniu, który ironicznie zatytułowała po prostu "Drugi spektakl". Niestety, tym razem wielopiętrowość narracji i gra z teatralnością nie powtórzyły sukcesu poprzedniego przedstawienia, lecz sprawiły, że spektakl wymknął się reżyserce spod kontroli i zaczął niejako rozgrywać się sam. Punktem wyjścia jest założenie, że spektakl jako zdarzenie jest performansem odbywającym się nie tylko na scenie, ale również na widowni. Dlatego od początku wszystkie światła są zapalone, a w drugiej czę�