W dwa i pół roku po premierze {#re#8160}"Płatonowa"{/#} Antoniego Czechowa we wrocławskim Teatrze Polskim, Jerzy {#os#1115}Jarocki{/#} przedstawił na scenie kameralnej tego teatru spektakl oparty na usuniętym w poprzedniej inscenizacji trzecim akcie dramatu. Pomysł reżysera wydawał się ryzykowny. Z jednej strony, wracając do "wyciętych" fragmentów "Płatonowa", Jarocki sam niejako weryfikował swoje poprzednie zabiegi adaptacyjne, z drugiej konstruowanie spektaklu z nie wykorzystanych marginaliów wydawało się skazane na drugorzędność oraz zarzut powielania własnych dokonań. Wątpliwości te rozwiała premiera. "Płatonow-akt pominięty" jest w pełnym tego słowa znaczeniu samodzielnym spektaklem. Zwartym, świetnie skomponowanym i dobrze granym, a przy tym modyfikującym pierwsze odczytanie dramatu przez Jarockiego i dzięki temu komplementarnym wobec pierwszego "Płatonowa". Kusząca wydaje się w tej sytuacji sugestia, by dyrektor Jacek {#o
Tytuł oryginalny
Studium grzechu
Źródło:
Materiał nadesłany
Rzeczpospolita nr 101