EN

30.12.2008 Wersja do druku

Studencka księżniczka in progress

Najprostsze chwyty teatralne pozwalają postawić pytania dotyczące tożsamości i jej miejsca w społeczeństwie - o "Księżniczce na opak wywróconej" w reż. Iwo Vedrala w Teatrze Studyjnym w Łodzi pisze Marta Olejniczak z Nowej Siły Krytycznej.

"Księżniczka na opak wywrócona" Calderona de la Barca przywołuje wszystkie kategorie, jakimi posługujemy się niemal dyżurnie, mówiąc o twórcy Siglo de Oro w Hiszpanii. W dramacie odnajdujemy nutę filozoficznego dyskursu, w którym życie miesza się ze snem, a rzeczywistość przyjmuje formułę "Wielkiego teatru świata". Tematyka utworu niemal automatycznie wskazuje na chwyty metateatralne, a sam tytuł ujawnia przewrotność fabuły, w której zagoszczą całe ciągi omyłek i przebieranek. Najprostsze chwyty teatralne pozwalają postawić pytania dotyczące tożsamości i jej miejsca w społeczeństwie. Optyka staje się ciekawsza dodatkowo, gdy dochodzi do choćby najprostszego zachwiania opozycji "ja-ty". Wykorzystują ją studenci czwartego roku wydziału aktorskiego Szkoły Filmowej wraz z reżyserem Iwem Vedralem w pracy nad spektaklem "Księżniczka na opak wywrócona". Gileta (Justyna Wasilewska) z cudownie podchmielonej służki za sprawą przywdziania su

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Marta Olejniczak

Data:

30.12.2008

Wątki tematyczne

Realizacje repertuarowe