Wśród politycznych bestii człowiek musi zmienić się w bestię - na Dużą Scenę Teatru Współczesnego wraca "Zwycięstwo"
W "Zwycięstwie" Howard Barker tasuje sceny politycznego okrucieństwa, seksualnej przemocy, szaleństwa władców, żądzy posiadania jak karty tarota, w którym każda z figur ma do wypełnienia określone dyspozycje fatum. Przesianie moralne spektaklu, że człowiek zawsze dokonuje wyboru, w gorączce tej karcianej wróżby wydaje się niewyraźne jak mgły snujące się nad torfowiskami przez trzy godziny spektaklu. Interpretacja reżyserska Heleny Kaut-Howson zachwyca grą aktorów, choć tylko Danuta Stenka w roli wdowy Bradshaw i Anna Filusz jako Cropper, jej córka, to postacie, które ulegają przemianie podczas zmagań z upiorami politycznej rewolucji. Stenka kształtuje postać jak woskową figurkę - w wykrochmalonym białym czepcu, kołnierzu, mankietach, znaczących jej czarne, wdowie suknie etykietami czystości. Ta purytanka, nawet napastowana przez prymitywnych żołdaków i cynicznych urzędników dworskich, potrafi zachować nieskazitelność. Wśród politycznych