EN

23.07.2008 Wersja do druku

Starość nie jest marketingowa

"Starość jest piękna" w reż. Łukasza Kosa Teatru Polonia na placu Konstytucji w Warszawie. Pisze Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku.

A zatem, skoro starość nie jest "produktem" marketingowym, to wedle dzisiejszych kanonów nie może być piękna, choć tytuł spektaklu Teatru Polonia zapowiada, że "Starość jest piękna". Był kiedyś film "Niepotrzebni mogą odejść". Dziś niepotrzebni muszą odejść. Ci "niepotrzebni" to ludzie starzy, chorzy, niepełnosprawni, niemieszczący się we współcześnie obowiązujących standardach epoki konsumpcyjnej nastawionej na zysk ekonomiczny. Stąd opiewa się kult biologicznej witalności, młodości i pięknego ciała. W tej pogoni za młodością za wszelką cenę dochodzi się do takich anomalii, iż sześćdziesięcioletnim kobietom, a nawet i starszym wszczepia się metodą in vitro komórki jajowe ich córek. Świat stanął do góry nogami. Bo jak przyjąć na przykład wiadomość podaną w internecie, że Hiszpania rozważa nadanie praw osobowych małpom, o czym nie tak dawno mówił dr Mieczysław Ryba w "Aktualnościach dnia" Radia Maryja. Jak w sytuacji,

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Starość nie jest marketingowa

Źródło:

Materiał nadesłany

Nasz Dziennik nr 171

Autor:

Temida Stankiewicz-Podhorecka

Data:

23.07.2008

Realizacje repertuarowe