EN

10.12.2008 Wersja do druku

Sprzeciw jednak był

O Studenckim Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym Kontestacje w Lublinie pisze Marta Zgierska z Nowej Siły Krytycznej.

"Najwidoczniej festiwal pokazuje kontestację poprzez jej brak" - te dosyć ironiczne słowa jednego (jedynego?) podsumowania ubiegłorocznej edycji Kontestacji streszczają w sobie cały posmak bezideowości współczesnego teatru studenckiego, który po festiwalu odczuwał niejeden widz. Alternatywne działania teatralne przegrywały z własną historią, z legendą tych o jedno czy dwa pokolenia starszych, tych prawdziwie zaangażowanych. Przegrywały także w starciu ze współczesną kulturą - z oswobodzeniem obyczajów, wolnością słowa i masowością wszelkich zjawisk. Oprócz kilku rzeczywiście wartościowych (i niekoniecznie wpisujących się w nurt kontestacyjny) prezentacji, na tej bazie powstawały w główne mierze spektakle miałkie. Raziły one banałem na wyrost nazywanym działaniem artystycznym, zakrztuszały się własną, brutalną tkanką i niewydolnością warsztatu. Po takich doświadczeniach, ciężko oczekiwać w przeciągu roku jakichś przełomowych zmia

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Marta Zgierska

Data:

10.12.2008

Wątki tematyczne

Realizacje repertuarowe
Festiwale