Zawsze, ilekroć na telewizyjnym ekranie pojawia się Jacek {#os#6219}Woszczerowicz{/#}, powraca zafascynowanie tym wspaniałym aktorem. Zafascynowanie, którego tajemnicę w małym tylko stopniu wyjaśnić może rejestr stosowanych przez niego środków sztuki aktorskiej. W kreacjach Woszczerowicza środki aktorskie stapiają się zawsze z jego osobowością, która ostatecznie określa rangę kreowanych przez niego postaci, czyniąc je i prawdziwymi, i fascynującymi. W sztuce Montherlanta "Martwa królowa" Woszczerowicz gra czternastowiecznego władcę feudalnej Portugalii. Zewnętrznie jest podobny do Szekspirowskiego Ryszarda, który był jednym z jego największych osiągnięć teatralnych. Ale podobieństwo jest tylko zewnętrzne. Wbrew temu, co można przeczytać w Telewizyjnym Biuletynie Prasowym - król Ferrante, a w każdym razie król Ferrante Woszczerowicza - nie jest ani obłudny, ani okrutny. Jest władcą próbującym pogodzić racje moralne z racją stanu.
Tytuł oryginalny
Spotkanie z Woszczerowiczem
Źródło:
Materiał nadesłany
Ekran nr 12