"Spojrzenia" w choreografii Niny Diatchenko w Operze Krakowskiej. Pisze Anna Woźniakowska w Dzienniku Polskim.
Ostatnia premiera przygotowana w tym sezonie przez Operę Krakowską to popis zespołu baletowego. Zaproszona do współpracy Nina Diatchenko, wieloletni choreograf Białoruskiego Państwowego Teatru Muzycznego w Mińsku, przygotowała trzyczęściowy spektakl o różnych relacjach pomiędzy kobietą a mężczyzną i zatytułowała go "Spojrzenia". Te "spojrzenia" w dużej mierze determinowała muzyka. Pierwszą część stanowiła "Noc Walpurgii" napisana przez Charlesa Gounoda do opery Faust, nawiązująca do pełnej magii wiosennej nocy przełomu kwietnia i maja. Oprawą drugiej części zatytułowanej "Amazonki", której idea wysnuta została z wiersza Mariny Cwietajewej o niemożności związku pomiędzy dwiema silnymi osobowościami, było "Bolero" Maurice'a Ravela. Trzecia wreszcie część, suita tańców wykorzystujących hiszpańskie melodie ludowe, była osobistym hołdem złożonym przez choreografkę wielkiemu mistrzowi tańca, Hiszpanowi z pochodzenia, z którym los zetkn