W czasie tragicznych i krwawych wydarzeń Rewolucji Październikowej Sergiusz Prokofiew, nie mogąc ich zrozumieć zaakceptować, chronił się przed nimi w krainie muzyki, i to muzyki dawnej - klarownej, pogodnej i beztroskiej muzyki Haydna i wczesnego Mozarta, nawiązując do mej tworzy wtedy swoją Symfonię "klasyczną", swój nierealny, cudownie uporządkowany świat dźwięków, lak kontrastujący z chaosem i dramatyzmem owych dni Po raz drugi psychiczno-muzyczny azyl jest dla Prokofiewa niezbędny w latach II wojny światowej. W szczególnej wewnętrznej izolacji, do której nie mioty dostępu przerażające wieści i myśli, powstaje balet "Kopciuszek" - pogodna opowieść o ziszczonych marzeniach, o szczęściu i sprawiedliwości, o zwycięstwie dobro nad złem. I tym razem sięga kompozytor do tradycji - nowe dzieło posiada formę klasycznego baletu, z klasycznymi "numerami", w których, jak pisał sam Prokofiew, tancerze mają "możność w dostatecznym stopniu potańczyć
Źródło:
Materiał nadesłany
Głos Wielkopolski, nr 267