EN

17.09.1997 Wersja do druku

Sonata na Strindberga

Porywając się na wystawienie Strindberga w Sztokholmie Teatr Rozmaitości zafundował widzom trzy godziny pięknego cierpienia duszy.

W Sztokholmie zakończył się Festiwal Augusta Strindberga, odbywający się corocznie na cześć tego znakomitego szwedzkiego dramatopisarza. Niektórzy co prawda uważają, iż to wydarzenie kulturalne organizowane jest zbyt często i stanowi jedynie przedłużenie ludowego jarmarku, jakim jest festiwal wodny w sierpniu. Jednak są to głosy nieliczne, a atmosfera wczesnojesiennego Sztokholmu i gościnne występy teatrów stwarzają wspaniałą ucztę miłośnikom skandynawskiej, nieco posępnej sztuki scenicznej. W tym roku nie lada niespodziankę sprawił zarówno krytykom jak i widzom Teatr Rozmaitości z Warszawy. Reżyser Marcin Jarnuszkiewicz podjął się arcytrudnego zadania wystawiając trwającą ponad trzy godziny sztukę "Do Damaszku I II i III". Dzieło to, jak sam tytuł wskazuje, składa się z trzech części i jest niezwykle rzadko grywane w całości. Dwie pierwsze części zostały wydane w 1898 roku, a cała trylogia ukazała się w zbiorze dzieł dramatycznych

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Sonata na Strindberga

Źródło:

Materiał nadesłany

Trybuna Śląska nr 217

Autor:

Ivo Jacobi

Data:

17.09.1997

Realizacje repertuarowe