EN

22.10.2008 Wersja do druku

Solo na scenie

"Matematyka miłości" w reż. Alicji Albrecht w Teatrze Studio Buffo w Warszawie i "To nie jest kraj dla wielkich ludzi" w reż. Michała Walczaka w Klubokawiarni Chłodna 25 w Warszawie i "Ciało kobiety, młot" w reż. Judith Depaule w Teatrze Polonia w Warszawie. Pisze Aneta Kyzioł w Polityce.

Teatry prywatne rzadko mogą konkurować z większymi i zasobniejszymi scenami instytucjonalnymi przepychem inscenizacyjnym spektakli. Stawiają raczej na oryginalny pomysł i osobisty, półtowarzyski charakter spotkania z aktorem. Coraz częściej aktorem solo na scenie. Oto przegląd najnowszych monodramów z niezależnych scen stolicy. Małgorzata Zajączkowska w monodramie "Matematyka miłości" Esther Vilar w reż. Alicji Albrecht, Teatr Studio Buffo Małgorzata Zajączkowska z finezją i poczuciem humoru wciela się w gwiazdę argentyńskiego teatru, która nim na zawsze porzuci scenę, zdradzi widzom tajemnicę swojej wielkiej, acz nieodwzajemnionej miłości. Kontrapunktem do niej będzie opowieść o żonie króla tanga, która odkryła matematyczną zasadę gwarantującą jej dozgonną miłość męża. W tle tanga Astora Piazzolli, grane na żywo przez kwartet Machina del Tango, i taneczne popisy Piotra Woźniaka. Rafał Rutkowski w programie "To nie jest kraj dla wielk

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Solo na scenie

Źródło:

Materiał nadesłany

Polityka nr 43/25.10

Autor:

Aneta Kyzioł

Data:

22.10.2008