EN

18.11.2014 Wersja do druku

Socjologiczne badania w rockowym stylu

"Teren badań: Jeżycjada" w reż. Weroniki Szczawińskiej z Komuny//Warszawa na Festiwalu Nowego Teatru w Rzeszowie. Pisze Agnieszka Pisz w gazecie festiwalowej Rec.Magazine.

Spektakl Weroniki Szczawińskiej "Teren badań: Jeżycjada", pokazywany na Festiwalu Nowego Teatru w Rzeszowie, realizuje formułę nowego, przekraczającego teatru, lokując się na pograniczu spektaklu i koncertu. Widz uczestniczy w rockowym koncercie czterech aktorów, rozmieszczonych na planie kwadratu. Każdy z nich gra na jednym z instrumentów: keyboardzie, gitarze klasycznej, elektrycznej i perkusji, sekwencyjnie zamieniając się miejscami. Odbiorowi tego nietypowego zdarzenia sprzyja przełamanie tradycyjnego podziału na widownię i scenę - krzesła oraz pufy ulokowano dookoła miejsca działań scenicznych, zaś przestronne wnętrze Sali Industrialnej ograniczono prowizorycznymi ścianami wyłożonymi wytłoczkami po jajkach. Rockowe brzmienia wykorzystano jako medium i komentarz dla teoretycznej tkanki spektaklu. Reżyserka wzięła na warsztat poznańską sagę autorstwa Małgorzaty Musierowicz, znaną niejednemu przedstawicielowi pokolenia jej rówieśników. Rentgeno

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Socjologiczne badania w rockowym stylu

Źródło:

Materiał nadesłany

Rec. Magazine - gazeta Festiwalu Nowego Teatru, nr 2

Autor:

Agnieszka Pisz

Data:

18.11.2014

Realizacje repertuarowe