Wszystko odbywa się w uduchowionym milczeniu lub przy akompaniamencie głębokiego basu. Przez większą część spektaklu Ziółek i Kamiński mają białe maski pozbawiające twarz ekspresji. Ten gest wydaje się szczególnie ciekawy. Zakrycie twarzy w sztuce, której celem jest - jak mówią twórcy - poszukiwanie współczesnej emocjonalności i tego w jaki sposób funkcjonuje ona w świecie, sprawia że widz skupia się na gestach i ruchach aktorów - o "So emotional" w choreogr. Marty Ziółek w Nowym Teatrze w Warszawie pisze Piotr Ziółkowski z Nowej Siły Krytycznej.
Wyjście na premierę "So Emotional" do Nowego Teatru w Warszawie to była jedna z najlepszych decyzji w Nowym Roku. Dużo lepsza niż wszystkie zastosowane sposoby na leczenie kaca znalezione w sieci 1 stycznia. Marta Ziółek, z trio twórców spektaklu, enfant terrible polskiej sceny, to jedno z najbardziej gorących obecnie nazwisk w teatrze. Jej wyśmienite "Zrób siebie" w Komunie// Warszawa nie tylko znalazło się w wielu zestawieniach najlepszych przedstawień roku Pańskiego poprzedniego, ale również za nie Ziółek otrzymała nagrodę w konkursie Młode Interpretacje na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej Interpretacje (ex aequo z "Drugim spektaklem" Anny Karasińskiej). Patrząc na zgromadzoną w małej sali Nowego widownię, wśród której dało się zauważyć przedstawicieli sztuk wizualnych (kuratorzy, artyści) czy teatru (reżyserzy, aktorzy), utwierdzałem się w przekonaniu, że jestem w dobrym miejscu. Od pierwszych minut przedstawienia zaskakuje re