14.06.2018 Wersja do druku

Skontaktowani od Wschodu do Zachodu

Hasło "Od Wschodu do Zachodu" było powrotem do źródeł festiwalu, ale zabrzmiało bardzo aktualnie. Wierzę, że to zapowiedź kierunku, w jakim organizatorzy festiwalu będą podążać w następnych latach. Żałuję tylko, że jury nie wyróżniło litewskiego i szwajcarskiego spektaklu. Oba zasługiwały na to z uwagi na oryginalność formy - o XXIV Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Kontakt w Toruniu pisze Barbara Pitak-Piaskowska z Nowej Siły Krytycznej.

Na zaproszenie Teatru im. Wilama Horzycy przybyli do Torunia twórcy z Litwy, Łotwy, Szwajcarii, Niemiec, Rosji, Belgii i oczywiście z Polski. Tegorocznej edycji Kontaktu przyświecało hasło "Od Wschodu do Zachodu", pod którym kryła się intencja stworzenia warunków sprzyjających wymianie myśli i emocji oraz artystycznej wspólnotowości. Znalazło się ono także w podtytule spektaklu specjalnie przygotowanego na rozpoczęcie festiwalu, który przekuł ogólnie brzmiące słowa na teatralny konkret. W "Wielkim Niebie. Od Wschodu do Zachodu" wystąpił cały zespół Horzycy. Przedsięwzięcie było efektem warsztatów języka ruchu stworzonego przez Ohada Naharina, izraelskiego tancerza i choreografa. Natalia Iwaniec, pierwsza w Polsce certyfikowana nauczycielka Gaga, przedstawiła choreografię inspirowaną Bajkałem, historiami związanymi z tym wyjątkowym jeziorem. Mimo braku słów udało się doskonale oddać różne emocje i sytuacje międzyludzkie: wspólnotowość, w

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał własny

Autor:

Barbara Pitak-Piaskowska

Data:

14.06.2018

Tematy w toku