EN

28.12.2013 Wersja do druku

Skołowani w rondzie

"Koło kwintowe" Szymona Bogacza w reż. Aleksandry Popławskiej w PWST w Krakowie. Pisze Andrzej Lis, członek Komisji Artystycznej XX Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Czy człowiek jest muzyką? Czy jego doznania, usposobienie, charakter ducha, emocje, wrażliwość można najpierw usłyszeć jako strumień muzycznych dźwięków? Czy można to szczególne słyszenie opisać słowami? Czy można znaleźć inny język dla każdego bohatera, osobną poetykę narracji odpowiadającą jego niepowtarzalnemu charakterowi, wyjątkową ekspresję stylistyczną, a nawet inną interpunkcję? Czy w naszym teatrze można znaleźć wielu twórców, reżyserów, którzy by swoje postacie, ich światy, emocje potrafili najpierw odkryć jako sferę dźwięków, a potem zamienić te dźwięki w słowa, monologi, dialogi, obrazy, sceny? Długo musiałbym przypominać sobie takie przypadki. Dość nieoczekiwanie, skromne z założenia, przedstawienie dyplomowe studentów IV roku Wydziału Aktorskiego Krakowskiej PWST przypomina o takich przyjemnościach! Za sprawą Szymona Bogacza, Aleksandry Popławskiej - oboje z muzycznym wykształceniem! - i studentów aktorstwa.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał własny

Autor:

Andrzej Lis

Data:

28.12.2013

Realizacje repertuarowe