EN

10.12.1999 Wersja do druku

Sitcom

"Popcorn" Bena Eltona wykorzystuje jeden z najmodniej­szych motywów obecnych w kulturze lat 90. Chodzi tu o wzajemne relacje między światem realnym a jego re­pliką tworzoną przez mass media. Przy tej okazji często pojawia się pytanie: czy przemoc, którą epatuje współ­czesna pop kultura, jest jedynie odzwierciedleniem okrucieństwa otaczającej nas rzeczywistości, czy też - odwrotnie - jest ona raczej kreacją mediów, które schle­biają najbardziej prymitywnym gustom i - sterując ogłupiałymi odbiorcami - prowokują ich do rzeczywi­ście, brutalnych zachowań? Powyższa kwestia zawiera też pytanie o granicę artystycznej wolności - pytanie o odpowiedzialność artystów za tworzony przez nich przekaz. Temat sztuki wychodzi naprzeciw zaintereso­waniom Anny {#os#4013}Augustynowicz{/#} (przypomnijmy choćby pamiętną realizację "Młodej śmierci" Nawrockiego), nic tedy dziwnego, że polska prapremiera "Popcornu" odbyła się w szczecińskim Teatrze Współczesnym

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Sitcom

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 10/12

Autor:

Jarosław Kisieliński

Data:

10.12.1999

Realizacje repertuarowe