EN

14.11.1976 Wersja do druku

Siła sugestii Szostakowicza

Tak się złożyło, że warszawską premierę opery Dymitra Szostakowicza "Katarzyna Izmajłowa" obejrzałem następnego dnia po prezentowanej w ramach Warszawskiej Jesieni innej operze tego twórcy - "Nos", którą przedstawili artyści Moskiewskiego Teatru Kameralnego. Warto przy tym dodać, że premiera "Katarzyny Izmajłowej" otwierała nowy sezon stołecznego Teatru Wielkiego. Tak więc warszawska publiczność miała okazję nie tylko obejrzeć dzień po dniu obie opery Szostakowicza (stanowiące niejako wyjątek w bogatej twórczości tego symfonika i kameralisty, który tylko dwukrotnie zdecydował się sięgnąć do środków wyrazu teatru operowego), lecz jednocześnie mogła poprzez takie zestawienie porównać warsztat artystów moskiewskich i warszawskich. Oczywiście, biorąc poprawkę na ewidentne różnice, jakie przed realizatorami rysują obie te opery. Przy czym w realizacji "Katarzyny Izmajłowej" także brali udział artyści z Moskwy: reżyser - Lew Michajłow, a

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Siła sugestii Szostakowicza

Źródło:

Materiał nadesłany

"Teatr" nr 23

Autor:

Wacław Panek

Data:

14.11.1976

Realizacje repertuarowe