EN

9.05.2000 Wersja do druku

Siła stereotypu

Spektakl "MC Mayak - dojaże wyćeńczonych żap" to muzyczno-poetycka wariacja na temat życia i twórczości Włodzimierza Majakowskiego. Choć przedstawienie miało być próbą rewizji interpretacyjnego stereotypu poezji barda bolszewickiej rewolucji, faktycznie jest świadectwem jego siły, której bezwiednie ulegli autorzy spektaklu. "MC Mayak" to skojarzenie Master of Ceremony - hiphopowego określenia rapera zbuntowanego przeciwko regułom i tradycjom zastanego świata - ze skrótem nazwiska Majakowskiego, tutaj wywołującym asocjacje z sennymi urojeniami i halucynacjami - majakami. W pierwszej części spektaklu są to majaki futurystyczno-dadaistyczne, w których bunt przeciwko normom obyczajowo-religijnym mieszczaństwa splata się z anarchizmem językowym. Zainscenizowana w stylu współczesnego techno, część ta skłania do wniosku, że najbardziej awangardowe teksty piosenek z ostatnich dekad XX wieku są przejawem smutnego epigonizmu wobec ożywczego nowatorstwa fut

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Siła stereotypu

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 107

Autor:

Rafał Bubnicki

Data:

09.05.2000

Realizacje repertuarowe