"Pinokio" wg Carla Collodiego w reż. i choreogr. Giorgia Madii w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Pisze Joanna Brych w Polityce.
"Im więcej kłopotów, tym większa koncentracja" - zażartował po premierze Warcisław Kunc, dyrektor Opery Bałtyckiej, nawiązując do toczącego się sporu ze związkowcami. I rzeczywiście, wszystko wskazuje na to, że Gdańsk ma szansę na jedną z ciekawszych scen baletowych w Polsce. "Pinokio" doskonale wpisuje się w trwający w operze sezon włoski i w zapowiadaną przez nowe kierownictwo politykę repertuarową tworzenia baletów dla dzieci i dorosłych. Giorgio Madia, były solista Baletu XX wieku Maurice'a Bejarta, stworzył sympatyczny spektakl o drewnianym pajacyku z pustą głową, który zawsze postępuje po swojemu i życie traktuje jak wieczną zabawę. Choreografia jest dynamiczna; przed oczami widzów pojawiają się szybko zmieniające się obrazy, różne formy tańca i popisy akrobatyczne. Muzyka Nino Roty, znana dotąd z filmów Felliniego i Viscontiego, brzmi jak gdyby została napisana specjalnie na potrzeby tej inscenizacji. Zaprojektowane z finezją ko