Ten tekst napisał z myślą o cyklu TR/PL, który ma pokazywać oblicze współczesnej Polski. Będzie to autorski, ale i reżyserski debiut Jana {#os#16253}Klaty{/#} w stolicy po wielu jego wzbudzających sensacje i kontrowersje spektaklach w Wałbrzychu, Wrocławiu, Gdańsku. A także po premierze "Trzech stygmatów Palmera Eldritcha" w Starym Teatrze w Krakowie. Akcja "Weź, przestań" rozgrywa się właściwie w jednym miejscu, które Mata określa jako serce wielkiego miasta - jest nim przejście podziemne, przez które przelewa się tłum. To Polska w pigułce, zagoniona, udręczona codziennymi obowiązkami i - jeszcze częściej - brakiem pracy. Jak zwykle prowokacyjnie reżyser mówi, że to miejsce "uświęcone krwią Polaków". I reprezentatywne dla nas wszystkich. Zobaczymy beneficjentów obecnej sytuacji gospodarczej, którzy chcą zadzwonić po taksówkę, ale tracą zasięg, Agenta 0,0000007 w akcji, pogodnego Pana Hąjhitla. Ale i kilka osób nieo
Tytuł oryginalny
Serce wielkiego miasta
Źródło:
Materiał nadesłany
Rzeczpospolita nr 94