EN

21.04.2006 Wersja do druku

Serce wielkiego miasta

Ten tekst napisał z myślą o cyklu TR/PL, który ma pokazywać obli­cze współczesnej Polski. Będzie to autorski, ale i reżyserski debiut Ja­na {#os#16253}Klaty{/#} w stolicy po wielu jego wzbudzających sensacje i kontro­wersje spektaklach w Wałbrzychu, Wrocławiu, Gdańsku. A także po premierze "Trzech stygmatów Palmera Eldritcha" w Starym Te­atrze w Krakowie. Akcja "Weź, przestań" rozgrywa się właściwie w jednym miejscu, któ­re Mata określa jako serce wielkiego miasta - jest nim przejście podziem­ne, przez które przelewa się tłum. To Polska w pigułce, zagoniona, udrę­czona codziennymi obowiązkami i - jeszcze częściej - brakiem pracy. Jak zwykle prowokacyjnie reżyser mówi, że to miejsce "uświęcone krwią Polaków". I reprezentatywne dla nas wszystkich. Zobaczymy be­neficjentów obecnej sytuacji gospo­darczej, którzy chcą zadzwonić po taksówkę, ale tracą zasięg, Agen­ta 0,0000007 w akcji, pogodnego Pa­na Hąjhitla. Ale i kilka osób nieo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Serce wielkiego miasta

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 94

Autor:

Jacek Cieślak

Data:

21.04.2006

Realizacje repertuarowe