05.12.2006 Wersja do druku

Sen o Ofelii

Kim jest współczesna Ofelia? - o "No Prince Yes Prince" w reż. Saszy Pepelyaeva w Teatrze Wytwórnia pisze Kamila Paprocka z Nowej Siły Krytycznej.

Alexander Pepelyaev, jeden z najbardziej cenionych obecnie choreografów rosyjskich, łączy w swoich przedstawieniach język ciała i literaturę. Jako materiał literacki szczególnie upodobał sobie klasykę - ma na swoim koncie wiele inscenizacji Czechowa, Dostojewskiego, a także Shakespeare'a. Artysta znalazł swój klucz do klasyki - utrzymuje, że może być ona wystawiana w zupełnie niekonwencjonalny sposób, odarty z utartych dróg jej interpretacji; twierdzi, że odtworzenie "dawnego" dyskursu sztuki nie jest możliwe. Jego projekt, The Kinetic Theatre, ma w sobie wiele rebelianckiego napięcia, dzisiaj trącącego już odrobinę myszką. Manifesty Kinetic zadają pytania o zasadność dotychczasowej estetyki tańca, który w swojej tradycyjnej formie ignoruje cierpienie codziennego życia. Pepelyaevowi bliskie jest doświadczenie przemian, jakie nastąpiły w erze post-sowieckiej (jest on założycielem pierwszego wolnego studia teatralnego na początku pierestrojki). Jego

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Kamila Paprocka

Data:

05.12.2006

Tematy w toku

Realizacje repertuarowe