Kim jest współczesna Ofelia? - o "No Prince Yes Prince" w reż. Saszy Pepelyaeva w Teatrze Wytwórnia pisze Kamila Paprocka z Nowej Siły Krytycznej.
Alexander Pepelyaev, jeden z najbardziej cenionych obecnie choreografów rosyjskich, łączy w swoich przedstawieniach język ciała i literaturę. Jako materiał literacki szczególnie upodobał sobie klasykę - ma na swoim koncie wiele inscenizacji Czechowa, Dostojewskiego, a także Shakespeare'a. Artysta znalazł swój klucz do klasyki - utrzymuje, że może być ona wystawiana w zupełnie niekonwencjonalny sposób, odarty z utartych dróg jej interpretacji; twierdzi, że odtworzenie "dawnego" dyskursu sztuki nie jest możliwe. Jego projekt, The Kinetic Theatre, ma w sobie wiele rebelianckiego napięcia, dzisiaj trącącego już odrobinę myszką. Manifesty Kinetic zadają pytania o zasadność dotychczasowej estetyki tańca, który w swojej tradycyjnej formie ignoruje cierpienie codziennego życia. Pepelyaevowi bliskie jest doświadczenie przemian, jakie nastąpiły w erze post-sowieckiej (jest on założycielem pierwszego wolnego studia teatralnego na początku pierestrojki). Jego