Ta historia jest wciąż nieopisana. Nie chodzi tylko o romanse homoseksualne w czasie wojny, związki Polek z oficerami Wehrmachtu czy przemoc seksualną w obozach koncentracyjnych. Nawet temat działalności jawnych teatrów w czasie okupacji wciąż jest nieopracowany - pisze Krzysztof Tomasik w Dwutygodniku.
Grany na małej scenie TR Warszawa "Puppenhaus. Kuracja" Magdy Fertacz w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego to próba zmierzenia się z tematem seksualności w czasie II wojny światowej, wciąż budzącym emocje i właściwie nieobecnym w polskim dyskursie na temat okupacji. Twórcy pokazali różne jej aspekty: jest więc zarówno Hanka, która nawiązuje romans z Niemcem, bo chce cieszyć się swoją młodością i atrakcyjnością; Lalka zmuszona do pracy w domu publicznym w obozie koncentracyjnym; jest także miłość homoseksualna między powstańcem warszawskim i oficerem Wehrmachtu. Znacząca postać to aktorka Maria Malicka, za jej pomocą wprowadzona zostaje kwestia występowania w teatrach działających w okupowanej Warszawie i powojennych rozliczeń w związku z "kolaboracją". Dodatkowy punkt widzenia wprowadza wyświetlany fragment "Lalki z łóżka nr 21". Sztukę serbskiego dramatopisarza Djordja Lebovicia zrealizował dla Teatru Telewizji w 1971 roku Jan Kulczyńs