Jak wielu prawdziwie inteligentnych ludzi, Bogusław Schaeffer przejawia skłonność do myślenia syntetycznego i "globalnego". Wpływa to na wielkość pola obserwacji, które można by określić, choć zabrzmi to pretensjonalnie, jako świat cały, a w nim cała Polska, zaś okres, którym się zajmuje - ostatnich kilkadziesiąt lat. Świat można analizować dzieląc go na nieskończoną liczbę aspektów w i tak "nie wyczerpujących tematu" pracach naukowych, można też go opisywać w pozbawionym pretensji felietonie. Schaeffer wybrał trudną formę pośrednią - sztuki teatralnej, gdzie jego widzenie świata jest rozpisane na role i na głos wypowiadane, przez co każda kwestia nabiera dosadności i obnaża swą ewentualną pretensjonalność. Przy tym Schaeffer pisze chyba głównie dla intelektualistów, operując zrozumiałym dla nich, wspólnym im językiem cytatów i odniesień ("Umieszczam w sztuce wątki myślowe, słyszalne przede wszystkim dla tych, kt
Tytuł oryginalny
Schaeffer jako dramatopisarz
Źródło:
Materiał nadesłany
Ruch Muzyczny nr 11