"Socrealizm zmienił teatr - włączył co bezpośrednio w życie publiczne i się z tego już nigdy nie wykręcił" - pisała Joanna Krakowska w książce "PRL. Przedstawienia". Wystawa "Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna w XX i XXI wieku" na to wkręcenie, zaangażowanie społeczne i polityczne teatru zwraca szczególną uwagę - pisze Joanna Ruszczyk w Newsweeku.
Ba! Proponuje, żeby na wydarzenia w przestrzeni publicznej - marsze, wystąpienia polityków, uroczyste msze, wiece, mecze, a także protesty, demonstracje - spojrzeć jak na spektakl. Historia polskiego teatru przeplata się z energią ulicy, tłumem od PRL-owskich defilad po niedawny czarny protest. Ta wystawa, autorska wizja artysty Roberta Rumasa, pokazuje scenografię w szerszym świetle, ożywia ją, dodaje znaczeń. Na przykład w części "Teatr monumentalny" o idei teatru dla wszystkich grup społecznych Leona Schillera, gdzie oglądamy projekty scenograficzne współpracującego z nim, świetnego Andrzeja Pronaszki, znalazła się też dokumentacja m.in. mszy z udziałem Jana Pawła 11, który postrzegany jest jako aktor, a ołtarz to główny element scenografii jego spektaklu. Wystawa ma oś chronologiczną, ale w każdej części są projekty z różnych epok, np. obok zdjęć, plakatów, projektów z realizacji Stanisława Wyspiańskiego jest dokumentacja spektaklu "Bit