Na 60. Rzeszowskich Spotkaniach Teatralnych Nagrodę Publiczności (1461 głosów) dostało jedno z najznakomitszych przedstawień Witkacego zrealizowanych ostatnio. To „Metafizyka dwugłowego cielęcia" Teatru Witkacego w Zakopanem.
Widzowie wykazali świetne rozeznanie i dobry smak. To doskonały spektakl mówiący o walce, jaką toczymy ze zmuszaniem nas do bycia takimi, jakimi być nie chcemy. W systemie narzuconym, ale może również przez normy, które sami akceptujemy. Spektakl umacniający w przekonaniu, że nie powinniśmy poddawać się żadnemu dyktatowi, nietracący niczego z Witkacego groteskowej senności i świata szczególnej wyobraźni.
W ocenach widzów za Witkacym znalazła się kunsztowna, w duchu klasycznej komedii, ale z akcentami współczesnymi, „Awantura w Chioggi" Goldoniego w reżyserii Pawła Aignera, zaprezentowana przez Teatr Wybrzeże w Gdańsku (1440 głosów).
Jurorzy: Małgorzata Potocka, Jacek Sieradzki, Paweł Szkotak i Jan Wolski przyznali honorową nagrodę główną i statuetkę „Wanda" Teatrowi Horzycy w Toruniu za inspirowany powieścią Dąbrowskiej spektakl „Noce i dnie, czyli między życiem a śmiercią", który jednak okazał się rozwlekły, chaotyczny i zniesmaczał obscenicznym językiem (co niczemu nie służyło).
Tę nagrodę mógł śmiało dostać Teatr Siemaszkowej za świetny spektakl na kanwie Durrenmatta - „Wizyta starszej pani" w reżyserii Roberta Czechowskiego o tym, czy sprawiedliwość można kupić. Czy zemsta za krzywdę po latach ma sens? Czy każdemu można wybaczyć? Jak żyje się z poczuciem winy? Czy każdy potrafi zdobyć się na wybaczenie? Kto wygrywa? Ten, kto ma pieniądze? Czechowski próbuje wymusić na nas refleksję, czy i jak dalece potrafimy manipulować sobą na gruncie etyki, powodowani doraźną konsumpcjąipotrzebą zdobycia na nią pieniędzy. Mocnym atutem są tu świetne aktorstwo, doskonałe sceny zbiorowe, oprawa plastyczna i muzyka.
Słusznie nagrodzono (5000 zł) reżyserkę Małgorzatę Bogajewską z Teatru Ludowego w Krakowie „za nowoczesną, wierną duchowi oryginału interpretację" „Wujaszka Wani" Czechowa. Tak samo słusznie (4000 zł) za kreaqę w „Wizycie starszej pani" Durrenmatta Annę Demczuk z Teatru Siemaszkowej w Rzeszowie (zapominając jednak w sposób głęboko krzywdzący o reżyserze Robercie Czechowskim, głównym autorze sukcesu przedstawienia, i Kacprze Pilchu, który zabłysnął w nim rolą Burmistrza!). W pełni zasłużył na nagrodę (5000 zł) reżyser Andrzej Dziuk za „Metafizykę dwugłowego cielęcia" (Teatr Witkacego w Zakopanem). Uzasadnione były także nagrody (po 4000 zł) dla Piotra Franasowicza i Piotra Pilito wskiego z Teatru Ludowego w Krakowie za role w „Wujaszku Wani" Czechowa.
Nieporozumieniem, z przyczyn opisanych wyżej, była nagroda (5000 zł) dla reżysera Michała Siegoczyńskiego za „Noce i dnie, czyli między życiem a śmiercią" (Teatr Horzycy w Toruniu), niemniej jury dopatrzyło się tu „odważnego i konsekwentnego umieszczenia »Nocy i dni« Marii Dąbrowskie] w kontekście popkulturowych skojarzeń, bez sprzeniewierzenia się wartościom oryginału". Ale bez wątpienia nagroda (4000 zł) należała się Julii Szczepańskiej, która Barbarę Niechcicową zagrała starannie i wrażliwie. Na wyróżnienia (po 2000 zł) zasługiwały też grające w tym przedstawieniu Ada Dec i Maria Kierzkowska.
I Festiwalem Arcydzieł Teatr Siemaszkowej kontynuuje od 1961 roku Rzeszowskie Spotkania Teatralne. W ostatnich latach miały one formułę Festiwalu Nowego Teatru, a wcześniej Festiwalu Scenografów i Kostiumologów VizuArt. Od tego roku są miejscem spotkań literackiej tradycji ze współczesnością.