Jak narodził się pomysł koprodukcji z Dusseldorfem i otwarcia prapremierą "Nocy" cyklu "Nowa Europa"? Pomysł rodził się dość długo - dyrektorka Dusseldorfer Schauspielhaus Anna {#os#37242}Badora{/#} opowiedziała mi o nim i doszliśmy do wniosku, że powinny powstać dwa spektakle. Niemiecki, w zawodowym teatrze, i polski, zrobiony przez studentów szkoły teatralnej. Te dwa spektakle mogłyby się wzajemnie uzupełniać i być rozmową o trudnych polsko-niemieckich relacjach. Ostatecznie powstała synteza: przedstawienie polsko-niemieckie. Do tekstu Stasiuka podchodził Pan niejako na raty. Próby "Nocy" zacząłem ze studentami krakowskiej PWST wiosną ubiegłego roku. Tekst nie był jeszcze gotowy, była to mniej więcej jedna trzecia jego obecnej objętości. Przygotowałem egzamin, czekałem na ciąg dalszy tekstu, ale autor zwlekał z przysłaniem całości. Studenci zaczęli pracę nad spektaklami dyplomowymi i wydawało się, że nie ma już możliwo�
Tytuł oryginalny
Rytuał zabrudzony rzeczywistością
Źródło:
Materiał nadesłany
Didaskalia Nr 65/66