Arcydzieła powinny być wśród ludzi, bo ratują nas przed upadkami - powiedział PAP reżyser prof. Ryszard Peryt przed wtorkową, drugą premierą "Wesela Figara" Wolfganga Amadeusza Mozarta na scenie Polskiej Opery Królewskiej.
Jak powiedział PAP kierownik muzyczny spektaklu Ruben Silva, "Wesele Figara" [na zdjęciu] to przede wszystkim wspaniała muzyka Mozarta. - Dzieło jest także przykładem doskonałości literackiej, jednym z najlepszych operowych librett. To połączenie sprawia, że publiczność tak ceni ten utwór. Przedstawiona historia stanowi właściwie protest przeciwko feudalizmowi, arystokracji, a zwłaszcza różnicom klasowym, które są obecne do tej pory - podkreślił. Według dyrektora Polskiej Opery Królewskiej i reżysera przedstawienia prof. Ryszarda Peryta, inscenizacja stanowi wcielenie partytury mozartowskiej. - Jeżeli muzyka jest rzeczywistością duchową, a zapisem tej rzeczywistości jest partytura to ta rzeczywistość duchowa tęskni za ciałem - powiedział PAP Peryt. -Ciałem tego duchowego żywiołu powinno być przedstawienie, czyli fizyczna obecność muzyki, dostępna dla zmysłów. Jest to realizacja partytury Mozarta bez najmniejszych skreśleń - dodał. P