EN

23.11.2002 Wersja do druku

Rysa

Dramat {#os#1856}Mossakowskiego{/#}, mimo że podejmuje tak czę­sty dziś w literaturze i publicystyce temat stosunków polsko-żydowskich, czyni to w sposób daleki od ste­reotypów. "To jedna z niewielu artystycznych prób od­kłamania polsko-żydowskich związków" - zwierzył się w jednym z wywiadów reżyser. Dla {#os#694}Zaleskiego{/#}, który np. wydarzenia roku 1968 pamięta doskonale (był wte­dy studentem na Uniwersytecie Warszawskim), pro­blemy poruszane w dramacie Mossakowskiego nie są jedynie odległą historią, która mało kogo już dziś inte­resuje. Przeciwnie, pytania stawiane z wielką ostrością w "Rysie" wciąż pozostają aktualne, wciąż powracają i domagają się rozstrzygnięć. Fabuła sztuki dzieli się na cztery akty. Każdy z nich osadzony jest w konkretnych i dramatycznych realiach historii. Rok 1942. Do mieszkania 25-letniego Andrze­ja Mieczkowskiego przychodzi dawny kolega szkolny Szymon Fajgert. Jest uciekinierem z getta, prosi o schronien

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Rysa

Źródło:

Materiał nadesłany

Trybuna Nr 273

Data:

23.11.2002

Realizacje repertuarowe