"Koniec miłości" Pascala Ramberta w reż. Doroty Androsz z Teatru Polskiego w Bydgoszczy na 59. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych. Pisze Tomasz Domagała w oficjalnym dzienniku Festiwalu Sztuki Aktorskiej.
W spektaklu "Koniec miłości" rozstanie odbywa się na trzech poziomach narracyjnych: związku konkretnego mężczyzny z konkretną kobietą, uniwersalnej relacji męsko-damskiej oraz autotematycznej paranteli aktora z aktorką. Są one oczywiście zapisane w tekście Ramberta, usunięcie jednak przez reżyserkę imion głównych bohaterów wzmacnia widoczność owych narracji, które - przenikając się ze sobą - tworzą gęstą, poetycką, nieoczywistą tkankę tego znakomitego przedstawienia. Interpretacja spektaklu może być zatem wieloraka - od tej osobistej, czerpiącej przede wszystkim z własnych, emocjonalnych doświadczeń widzów, poprzez tę polityczną, diagnozującą toczącą się obecnie walkę emancypującej się kobiecości ze słabością męskości, aż do tej kulturowej, gdzie teatr jawi się jako miejsce kolejnej rewolucji, w której jeden z aktorów postanawia odejść ze sceny. Jawnie teatralny finał sztuki - gdy bohaterowie ruszają, by się ze sobą spotk