14. Bydgoski Festiwal Operowy. Pisze Józef Kański w Ruchu Muzycznym.
Od 28 kwietnia do 12 maja, w ramach pięćdziesiątego sezonu bydgoskiej sceny operowej, rozegrał się w monumentalnym gmachu Opery Nova (wykończonym i oddanym oficjalnie do użytku w październiku zeszłego roku, po trzydziestu z górą latach trwającej budowie) XIV Bydgoski Festiwal Operowy. Zainaugurowała tę barwną imprezę premiera przygotowana przez zespół gospodarzy pod muzycznym kierownictwem Piotra Wajraka, w zmodernizowanej inscenizacji i układzie choreograficznym Marka Zajączkowskiego, od dawna już nie oglądanego na żadnej z polskich scen baletu "Pan Twardowski" [na zdjęciu] Ludomira Różyckiego. Dalsze wieczory wypełniły gościnne występy Opery Bałtyckiej z "Kawalerem srebrnej róży" Straussa oraz Teatru Wielkiego z Poznania z "Balem maskowym" Verdiego i - zamiast przewidzianej pierwotnie wizyty Opery Wrocławskiej z nową operą "Ester" Tomasza Praszczałka oraz "Hagith" Szymanowskiego, które to przedstawienia trzeba było odwołać z powodu niedyspoz