Teatr Pantomimy Henryka Tomaszewskiego wyróżnia się zupełnie odmiennymi konwencjami scenicznymi od teatru konwencjonalnego, opierającymi się głównie na totalności i w użyciu środków ekspresji aktorskiej, z których wyrasta ten rodzaj sztuki. Ta całkowicie inna estetyka teatru, rodzącego się z ruchu, oddziałuje na widza przez jego imaginację; innymi słowy - widz nie może oczekiwać opowiedzenia za pomocą gestu, mimiki czy "na migi" jakiejś treści anegdotycznej. Jedyną treścią tworzącą artystyczny sens sztuki Tomaszewskiego, jest metafora jakiejś treści przetransponowana na język ruchu i zawoalowana estetyką interpretacji pantomimicznej, perfekcjonizmem aktorskim, harmonijną kompozycją sekwencji itd.
"RYCERZE KRÓLA ARTURA" to najnowsze dzieło Henryka Tomaszewskiego, którego premiera odbyła się na Srebrny Jubileusz Wrocławskiego Teatru Pantomimy 26 października minionego, roku. Zaraz potem spektakl prezentowany był w RFN, Beneluxie i we Włoszech. W środę 21 kwietnia br. członkowie teatru obecni byli podczas generalnej audiencji w Watykanie, na której Papież przekazał pozdrowienia Teatrowi Tomaszewskiego. Obecnie spektakl obwożony jest po kilku miastach Polski. XVII z kolei program Teatru Pantomimy - podobnie jak większość poprzednich - to trud nowego wypróbowania możliwości inscenizacyjnych, pantomimicznych, aktorskich, estetycznych, ale także treściowych. Bowiem każdy spektakl Tomaszewskiego oprócz czysto wizualnych innowacji artystycznych, niesie poprzez symbiozę treści i ruchu, i w drodze pantomimicznej sublimacji - jakąś przewodnią myśl-ideę. Tym razem sztuka Tomaszewskiego swoimi osobliwymi, ale jakże bogatymi środkami interpretacyjnymi ujawn