"Rozwód Figara" Eleny Langer w reż. Davida Pountneya w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Adam Olaf Gibowski w portalu Kultura u Podstaw.
"Rozwód Figara", opera rosyjskiej kompozytorki Eleny Langer z librettem brytyjskiego reżysera Davida Pountneya, okazała się dziełem naznaczonym gorzkim humorem, z muzyką sprawnie napisaną, choć mało oryginalną. Brawa należą się solistom, którzy wykonali kawał świetnej roboty. Bardzo dobrze spisała się orkiestra pod batutą Tadeusza Kozłowskiego. Po "Cyruliku sewilskim" Rossiniego i "Weselu Figara" Mozarta, brytyjski reżyser i librecista David Pountney wraz z kompozytorką Eleną Langer postanowili dopełnić operowego tryptyku o sewilskim balwierzu. Kanwą literacką libretta była sztuka Pierre'a Beaumarchais "Występna matka" i dramat Odona von Horvatha "Rozwód Figara". Polską premierę "Rozwodu Figara" obejrzeliśmy w Teatrze Wielkim 17 lutego. Obok znanych postaci Hrabiny, Hrabiego, Zuzanny, Figara, czy Cherubina, Pountney wprowadził do libretta nową postać - Majora, który występuje w roli czarnego charakteru. Reżyser przeniósł czas akcji do czasów