20.10.2014 Wersja do druku

Różne twarze dramaturga

- Jeśli myśleć o teatrze jako o przestrzeni wprawiania idei w ruch, do uruchomienia tej maszyny potrzebny jest mocno ugruntowany fundament. Rozmowa z AGNIESZKĄ JAKIMIAK, dramaturgiem, autorką scenariuszy teatralnych, m.in. do przedstawienia pt. "Afryka" w reż. Bartosza Frąckowiaka (prapremiera odbyła się 17 października w Teatrze Polskim w Bydgoszczy).

Rozmowa z AGNIESZKĄ JAKIMIAK, dramaturgiem, autorką scenariuszy teatralnych, m.in. do przedstawienia pt. "Afryka" w reż. Bartosza Frąckowiaka (prapremiera odbyła się 17 października w Teatrze Polskim w Bydgoszczy). Co robi współczesny dramaturg? Niedawno przeczytałam w "Polityce", że "przepisuje, uwspółcześnia, adaptuje, ideologicznie tuninguje, uczestniczy w konstruowaniu spektaklu". Jak Pani opisałaby swoją rolę w teatrze? - Często wydaje mi się, że już nie trzeba podejmować dyskusji o roli dramaturga w teatrze, ale wciąż okazuje się, że ten temat jest żywy. Na przestrzeni lat nie powstała w Polsce siatka wykwalifikowanych specjalistów, którzy pracowaliby w teatrach i służyliby pomocą kontekstualną albo głębokim zapleczem intelektualnym, wyznaczali lektury, pracowali dla rozszerzenia praktyk dramaturgicznych - tak funkcjonują dramaturdzy w teatrach w Niemczech i Austrii. Nie twierdzę jednak, że zawód dramaturga w Polsce nie istnieje albo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Różne twarze dramaturga

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowości nr 243/18.10

Autor:

Katarzyna Bogucka

Data:

20.10.2014

Realizacje repertuarowe