EN

14.08.2018 Wersja do druku

Rozbite zwierciadło

"Spowiedź chuligana", monodram Andrzeja Grabowskiego z Teatru STU w Krakowie w Chorzowskim Teatrze Ogrodowym Pisze Barbara Englender w gazecie festiwalowej Sztajgerowy Cajtung.

Niezwykła charyzma, zarówno od strony aktorskiej, jak tekstowej. Tak w największym skrócie podsumować można monodram "Spowiedź chuligana" Andrzeja Grabowskiego, prezentowany w cyklu monodram mistrzowski Chorzowskiego Teatru Ogrodowego. Monodram stworzony wspólnymi siłami Teatru STU i Teatru Polonia bazuje na utworach rosyjskiego poety Siergieja Jesienina (ze szczególnym uwzględnieniem tytułowego poematu). W jednym z nich pojawia się metafora rozbitego zwierciadła. I faktycznie, trudno o symbol lepiej opisujący "Spowiedź chuligana" w wykonaniu Grabowskiego. Zbite lustro nie traci bowiem możliwości odbijania świata, ale multiplikuje obraz, pokazując go z wielu różnych stron. Podobnie jest w przypadku tego spektaklu, w którym Andrzej Grabowski przegląda się zarówno w postaci Siergieja Jesienina, jak i w swoich własnych oczach, za sprawą włączenia weń archiwalnych nagrań. W "Spowiedzi chuligana obraz pozostaje bardzo istotnym elementem spektaklu. Prócz ma

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Rozbite zwierciadło. Recenzja spektaklu Spowiedź chuligana

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Festiwalowa "Sztajgerowy Cajtung"

Autor:

Barbara Englender

Data:

14.08.2018

Realizacje repertuarowe
Festiwale