EN

5.09.2006 Wersja do druku

Rossini w Domu Chemika

Premiera "Cyrulika sewilskiego" Rossiniego w Puławskim Ośrodku Kultury Dom Chemika, uświetniła jubileusz 100-lecia nadania Puławom praw miejskich. Spektakl powstał przy udziale śpiewaków z różnych polskich scen muzycznych, orkiestry i chóru Teatru Muzycznego w Lublinie oraz ekipy z ramienia POK. Scenerią dla wydarzeń nie była jednak Sewilla (jak przewiduje libretto), ale przedwojenne Puławy - pisze Elżbieta Skrzypek w Naszym Dzienniku.

Ich symbolem stała się nieistniejąca już, okazała "Brama mostowa", której ogromny wizerunek w barwach sepii, umieszczony w głębi sceny, towarzyszył spektaklowi. W pierwszej odsłonie I aktu pojawiły się też plansze z fotografiami historycznych budynków i to właśnie z okna jednej z puławskich kamieniczek Rozyna (Magdalena Witczak) słuchała serenady, śpiewanej dla niej przez hrabiego Almavivę (Adam Sobierajski). W tej scenerii pojawił się też wszędobylski cyrulik Figaro (Tomasz Mazur). Swymi pomysłami i sprytem pomagał hrabiemu Almavivie w zdobyciu ręki Rozyny, a pomoc musiała nadejść szybko, ponieważ z zamiarem poślubienia swej majętnej wychowanicy nosił się też stary doktor Bartolo (Andrzej Ogórkiewicz). Działania cyrulika, mimo przejściowych niepowodzeń, doprowadziły do pomyślnego dla obojga młodych zakończenia. Wokół tak zarysowanego wątku powstał sprawnie wyreżyserowany przez Renatę Siedlaczek i Tomasza Mazura spektakl, na dobrym po

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

"Cyrulik sewilski" na jubileusz

Źródło:

Materiał nadesłany

Nasz Dziennik nr 207

Autor:

Elżbieta Skrzypek

Data:

05.09.2006