"Kopciuszek" w choreogr. Giorgio Madia w Operze Krakowskiej. Pisze Anna Woźniakowska w Dzienniku Polskim.
Bajka o Kopciuszku znana jest i lubiana powszechnie, można więc było założyć, iż uczynienie z niej najnowszej pozycji repertuarowej Opery Krakowskiej musi skończyć się sukcesem. Co ciekawe, historię sieroty gnębionej przez macochę i złe siostry postanowiono opowiedzieć tańcem, co wcale nie oznacza, że sięgnięto po balet Kopciuszek z muzyką Sergiusza Prokofiewa. Giorgio Madia, twórca choreografii i inscenizacji, wraz ze sprawującym kierownictwo muzyczne Damianem Binetti postanowili oprawić piękną baśń pełną radości i wdzięku muzyką swego rodaka Gioacchina Rossiniego, który w swym dorobku ma operę La Cenerentola, czyli właśnie Kopciuszek. Ale zaczerpnięto z opery jedynie fragmenty, uzupełniając je uwerturami do innych dzieł scenicznych oraz utworami fortepianowymi i kameralnymi Łabędzia z Pesaro. Zbudowana w ten sposób zgrabna całość dobrze ilustrowała przebieg akcji widowiska, które rzeczywiście dzięki swej urodzie skazane jest na dł