15.10.2012 Wersja do druku

Rodzić po musicalowemu

Musicalowa forma pozwala na dotarcie do publiczności, która często omija teatr dramatyczny szerokim łukiem - o spektaklu "Położnice szpitala Św. Zofii" w reż. Moniki Strzępki z Teatru Rozrywki w Chorzowie prezentowanym na XI Festiwalu Prapremier w Teatrze Polskim w Bydgoszczy pisze Agnieszka Serlikowska z Nowej Siły Krytycznej.

Od dziewiętnastu lat w Bydgoszczy odbywa się Bydgoski Festiwal Operowy, największy w Polsce przegląd najciekawszych dokonań krajowych i zagranicznych teatrów muzycznych. Tradycją jest, że co roku, poza poważnymi operowymi formami, pokazuje się w jego ramach musical. Niestety, wybierany dość przypadkowo. W tegorocznym programie BFO znalazła się stereotypowa realizacja banalnego musicalu - "Wonderful Town" w inscenizacji Teatru Muzycznego w Łodzi. Fantastycznie, że o jednym z najciekawszych spektakli muzycznych zeszłego roku nie zapomniano podczas układania programu XI Festiwalu Prapremier w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Jako forma teatralna musical rzadko traktowany jest poważnie. Zarzuca mu się naiwność, banalność, komercyjność i mieszczański charakter. Jednak gdzieś obok, alternatywnie do wystawiania takich tytułów jak właśnie "Wonderful Town", polski teatr muzyczny przechodzi reformę i przeżywa renesans. Przede wszystkim za sprawą Wojciecha Koście

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Agnieszka Serlikowska

Data:

15.10.2012

Tematy w toku

Realizacje repertuarowe
Festiwale