EN

2.12.1969 Wersja do druku

Rodeo

Można by też tak: "Rodeo czyli Troje na huśtawce". Chodzi o sztukę Alek­sandra Ścibor-Rylskiego, znanego powieściopisarza, scenarzysty i reżysera filmowego, który w ub. sezonie debiu­tował również jako dramatopisarz, pt. "Rodeo", wystawionej w warszawskim Teatrze Współczesnym. A skojarzenie z huśtawką? Nie tylko teatralne (głośna przed dziesięciu bodaj laty dwuosobowa sztuka pt. "Dwoje na huśtawce") ale i dosłowne. Temat? Najbanalniejszy z ba­nalnych: tzw. trójkąt małżeński. Temat na tragedię, dramat, komedię, farsę, melodramat itd. Ale tu wystarczy okre­ślenie "sztuka współczesna". O intere­sującej budowie (przenikanie się planu pierwszego akcji z planem retrospekcji) i nużącym mechanizmie dramaturgicz­nym (ciągłe odejścia i powroty Małgo­rzaty, miotającej się między mężem Robertem a kochankiem Pawłem). Sztu­ka ma dwa akty, ale przy założonej przez autora kompozycji fabularnej mo­głaby mieć równie dobrze trzy lub czte­ry albo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Rodeo

Źródło:

Materiał nadesłany

Słowo Powszechne nr 289

Autor:

Stefan Polanica

Data:

02.12.1969

Realizacje repertuarowe