Tuż po przełomie wieków na trochę okrzepły już krajobraz scen lalkowych wkroczyła nowa fala obiecujących absolwentów reżyserii teatru lalek. Wywołali zainteresowanie już pierwszymi spektaklami i poszukiwali świeżych impulsów dla polskiego teatru animacji. W gronie tym była Ewa Piotrowska - pisze Marzenna Wiśniewska w miesięczniku Teatr.
Debiutowała niemal równolegle z Konradem Dworakowskim, a zaraz po nich na scenie lalkowej pojawili się tacy reżyserzy jak: Marek Ciunel, Marcin Bikowski, Jacek Malinowski, Ireneusz Maciejewski, Agata Biziuk, Robert Drobniuch. W dobie zmian organizacji życia kulturalnego i wymiany pokoleniowej na stanowiskach dyrektorów teatrów lalkowych kilkoro młodych reżyserów dość szybko dostało szansę prowadzenia instytucji teatralnej. I tak Ewa Piotrowska dwa lata po ukończeniu studiów na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku objęła rolę dyrektora artystycznego Teatru "Maska" w Rzeszowie (2005-2008), a od 2009 roku z sukcesem prowadzi Teatr Baj w Warszawie. Jest jedną z najbardziej utytułowanych reżyserek teatrów lalkowych: dwukrotnie nagrodzona w Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej (Efekt cieplarniany Akcji DZRT Białystok z 2006 i Biegun Białostockiego Teatru Lalek z 2008 roku), ma na koncie liczne laury na festiwalach polskich i międ