EN

3.10.2016 Wersja do druku

Reżyseria jako podróż

Tuż po przełomie wieków na trochę okrzepły już krajobraz scen lalkowych wkroczyła nowa fala obiecujących absolwentów reżyserii teatru lalek. Wywołali zainteresowanie już pierwszymi spektaklami i poszukiwali świeżych impulsów dla polskiego teatru animacji. W gronie tym była Ewa Piotrowska - pisze Marzenna Wiśniewska w miesięczniku Teatr.

Debiutowała niemal równolegle z Konradem Dworakowskim, a zaraz po nich na scenie lalkowej pojawili się tacy reżyserzy jak: Marek Ciunel, Marcin Bikowski, Jacek Malinowski, Ireneusz Maciejewski, Agata Biziuk, Robert Drobniuch. W dobie zmian organizacji życia kulturalnego i wymiany pokoleniowej na stanowiskach dyrektorów teatrów lalkowych kilkoro młodych reżyserów dość szybko dostało szansę prowadzenia instytucji teatralnej. I tak Ewa Piotrowska dwa lata po ukończeniu studiów na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku objęła rolę dyrektora artystycznego Teatru "Maska" w Rzeszowie (2005-2008), a od 2009 roku z sukcesem prowadzi Teatr Baj w Warszawie. Jest jedną z najbardziej utytułowanych reżyserek teatrów lalkowych: dwukrotnie nagrodzona w Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej (Efekt cieplarniany Akcji DZRT Białystok z 2006 i Biegun Białostockiego Teatru Lalek z 2008 roku), ma na koncie liczne laury na festiwalach polskich i międ

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Reżyseria jako podróż

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 9 online

Autor:

Marzenna Wiśniewska

Data:

03.10.2016