VII Festiwal Genius Loci w Krakowie omawia Joanna Targoń w Gazecie Wyborczej - Kraków.
Rewolucyjne Genius Loci w Łaźni udało się nad podziw - na każdym spektaklu widownia była szczelnie wypełniona, każde z przedstawień było szczerze i szczodrze oklaskiwane, choć może nie przez wszystkich. Jakie rewolucje pokazano podczas festiwalu? Rewolucję francuską, rewolucjonistów-terrorystów z grupy Baader-Meinhof, naszą współczesną lustrację, meksykańską wojnę domową początku XX w., a nawet narodziny, rozwój i gwałtowny koniec epoki operowych kastratów. Rozrzut czasowo-geograficzny spory, a co spektakl, to inna metoda mówienia o rewolucji czy też, szerzej, o polityce i historii oraz naszym do nich stosunku. Danton i lud W otwierającej festiwal "Sprawie Dantona" Stanisławy Przybyszewskiej w reżyserii Pawła Łysaka (Teatr Polski w Bydgoszczy - na zdjęciu) publiczność została zaangażowana do roli ludu - niby podmiotu rewolucji (która rewolucja nie miała ludu na sztandarach?), ale tak naprawdę obserwatora, przedmiotu manipulacji i zalot