O pierwszym dniu Międzynarodowego Festiwalu - Krakowskich Reminiscencji Teatralnych - pisze Marta Bryś z Nowej Siły Krytycznej.
Spektakle "Filozofia w buduarze" Teatru Nowego oraz "Mauzoleum Buffo" andcompany&Co otworzyły tegoroczną edycję krakowskich Reminiscencji. Prezentacje repertuaru Teatru Nowego z Krakowa stanowią osobny nurt festiwalu, co utrudnia ocenę doboru spektakli, tym bardziej, że pretensjonalna i bezsensowna "Filozofia w buduarze" miała premierę na długo po zamknięciu repertuaru Reminiscencji. Z polskich przedstawień w ścisłym repertuarze festiwalu pojawią się tylko "Co-2-tygodnie-show" Komuny Otwock oraz "Sztuka dla dziecka" Strzępki i Demirskiego. "Mauzoleum Buffo" to collage tekstów, estetyk i form, krążących wokół tematu komunizmu, spuścizny systemowej, a bardziej dosłownie - Mauzoleum Lenina na Placu Czerwonym w Moskwie. Scenografia spektaklu jawnie nawiązuje do konstruktywistycznych wizji, a także bezpośrednio do spektakli Meyerholda. Artysta ten wydaje się osobliwym patronem spektaklu nie tylko artystycznym, ale też ideologicznym. Andcompany bowiem próbuje