EN

21.09.1984 Wersja do druku

Remanenty (fragm.)

Zacznijmy od tych najbardziej dosłownych: Premiera "Muzyka - Radwan" w Teatrze Powszechnym. Obserwator powierzcho­wny uznałby ów spektakl za dowód podążania za modą. Mo­dą swoiście wymuszoną przez widza, który domaga się dziś od teatru głównie rozrywki, więc dyr. {#os#871}Hübner{/#} daje mu żądany towarek, aliści w opakowaniu wyjątkowo gustownym jako że kompozytor {#os#969}Radwan{/#} (miejsce stałego zamieszkania - Stary Teatr w Krakowie) demonstruje tu swoje ambitne kompozycja do słów Baczyńskiego, Herberta, Kafki, a nawet psalmów. Obser­wator skłonny do psychoanaliz zadumałby się nad rodowodem wzorców, jakie w swej pracy przywołał reżyser (onże Hübner), by dojść do wniosku, iż znakomity twórca swoje wykształce­nie w dziedzinie zabaw maso­wych kształtował w erze akade­mijnej (wczesne lata pięćdzie­siąte), a zamknął na kanonie STS. Obserwator nawykły do robienia z igieł wideł począłby się zastanawiać, jakież to stru­ktury

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Remanenty (fragm.)

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Krakowska Nr 227

Autor:

Witold Filler

Data:

21.09.1984

Realizacje repertuarowe