O IV Festiwalu Atelier Polskiego Teatru Tańca pisze Szymon Adamczak z Nowej Siły Krytycznej.
Po trzech dotychczasowych edycjach festiwalu, odbywających się przy atelier szkoły baletowej na ul. Koziej, podopieczni Ewy Wycichowskiej po raz kolejny mieli szansę zaprezentować swoje indywidualne poszukiwania, tym razem w nowej przestrzeni - Auli Artis. Hasłem tegorocznej edycji są "Improwizacje". W mroźny czwartkowy wieczór na licznie zgromadzoną w Auli Artis publiczność czekały dwie premiery, "Secondhand" Pawła Malickiego i "The Outline" Karoliny Wyrwał. Festiwal otworzyła jednak nieco starsza produkcja Polskiego Teatru Tańca - "Nienasycenie" Pawła Matyasika, z 2009 roku. Choreografia Matyasika w pewien sposób wpisuje się w istotny dla tegorocznego Atelier problem improwizacji. To wariacja na temat słów Witkacego, które stały się mottem spektaklu: "nienasycenie istnieniem samym, nienasycenie pierwotne". W otwierającej scenie zarysowuje się pierwszy aspekt owego nienasycenia (fizjologiczny). Tancerki ustawione tyłem do widowni poruszając się wzd