"Kukła. Księga Blasku" w reż. Pawła Passiniego z neTTheatre i Teatru w Sieci Powiązań w Lublinie oraz Fabryki Sztuki w Łodzi. Pisze Karol Suszczyński w serwisie Teatr dla Was.
W życiu człowiek jest marionetką w rękach Boga. W teatrze lalka jest substytutem człowieka, a reżyser demiurgiem. Wychodząc z takiego założenia Paweł Passini buduje spektakl oparty o Kabałę (nawiązuje do Drzewa Życia, którego struktura ma obrazować budowę Wszechświata i opisywać atrybuty Boga), Dziady (zwłaszcza obrzędy ludowe z Widowiska), odwołuje się do myśli zawartych w księdze Hioba (poszukiwanie w cierpieniu boskiego planu), a całość komponuje w nawiązaniu do twórczości Tadeusza Kantora. Nie jest to spektakl, który ma być hołdem dla wybitnego polskiego artysty. Reżyser jednak garściami czerpie inspiracje z twórczości autora Umarłej Klasy czy Wielopola, Wielopola. Passini jest obecny na sali, rozmawia z publicznością, opowiada historie, akompaniuje w trakcie spektaklu - tymi działaniami wprowadza widzów w budowaną przez siebie rzeczywistość. Pozostaje jednak sobą. Używa współczesnego języka, stawiając się w opozycji do li