Kreację w podwójnej roli Jarosława/Jarosławy stworzył Jan Peszek. Monolog finałowy, w którym bohater skarży się na niesprawiedliwy świat oceniający człowieka po drugorzędnych cechach płciowych, to wstrząsająca spowiedź nawróconego seksisty - futurystyczne wizje snuje w Gazecie Wyborczej - Wysokich Obcasach Romana Pawłowska.
Zmiany w świadomości społecznej wywołane polską rewolucją feministyczną zaczynają przynosić rezultaty w kulturze. W minionym roku to właśnie kobiece rewindykacje i wypełnianie białych plam na patriarchalnej mapie sztuki były najważniejszym zjawiskiem w świecie teatru, filmu, literatury i sztuk wizualnych. Przede wszystkim należy z radością powitać pojawienie się kobiet na stanowiskach kierowniczych w instytucjach kultury: już przeszło dwie trzecie teatrów dramatycznych, sto procent galerii, prawie wszystkie filharmonie i opery kierowane są przez dyrektorki. Symboliczna była zmiana w warszawskich Rozmaitościach, legendarnym teatrze z przełomu wieków, w którym odchodzącego na zasłużoną artystyczną emeryturę Grzegorza Jarzynę po 20 latach zastąpiła Maja Kleczewska. Rozmaitości były jednym z ostatnich bastionów męskiej dominacji w teatrze. Po zmianie dyrekcji teatr przyjął imię Gabrieli Zapolskiej, a na inaugurację Kleczewska wystawiła