25.11.2013 Wersja do druku

R@Port staje do raportu

VIII Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych R@Port w Gdyni podsumowuje Jarosław Zalesiński w Polsce Dzienniku Bałtyckim.

Główną nagrodę na zakończonym w piątek 8 Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@Port zdobył warszawski Teatr Studio, który przyjechał na gdyński festiwal z "Dwoma biednymi Rumunami, mówiącymi po polsku" Doroty Masłowskiej. Pod werdyktem jury wypada mi się tylko podpisać. Wyreżyserowane przez Agnieszkę Glińską przedstawienie także i mnie, z mojej skromnej perspektywy widza, wydało się najlepszą inscenizacją zaproszoną na tegoroczny R@Port. Oburącz podpisałbym się też pod wyrażonym przez jurorów żalem, że przyszło im w tym roku wybierać z tak ograniczonego zestawu zaledwie pięciu przedstawień. (...) Od siebie dopisałbym jeszcze i to ubolewanie, że repertuar ósmego festiwalu R@Port cechowała niejaka mizeria nie tylko w dziedzinie liczby, ale także jakości zaproszonych inscenizacji. Wykluczeńcy "Dwoje biednych Rumunów, mówiących po polsku" to, przypomnijmy, sztuka napisana przez Masłowską w 2006 r., zatem nienowa, wystawiana już

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

R@Port staje do raportu

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Dziennik Bałtycki nr 274

Autor:

Jarosław Zalesiński

Data:

25.11.2013